Den kvällen som förändrade allt

Vi hade precis gått igenom en tuff vecka och hade haft en paus ifrån varandra. Men nu skulle vi träffas igen. På dagen var vi bara hemma hos dig och tog det lugnt men på kvällen hade vi en gemensam vän som hade 18 års fest och sedan skulle vi dra ut. Jag ångrar så mycket att vi inte bara stannade hemma. Den kvällen var inte lyckad för någon av oss. Allt började bara och vi hade roligt ihop hela gänget. När vi kom in till stan tog vi några öl/cider inne på hässlebaren, därefter promenerar vi ut och skulle dra oss vidare mot class. Helt plötsligt vände kvällen helt. Anton som bara ville ha en rolig födelsedag blir misshandlad av ett gäng, mitt på stan, och får åka till sjukhus. Samtidigt blir jag väldigt illamående och jag väljer att avsluta kvällen och åka hem och sova. Det var ditt förslag och det var vad du tyckte jag skulle göra. Din mamma mötte mig vid bussen och jag däckade direkt när jag kom innanför dörren. Omedvetande om vad som egentligen pågick.
Du ville aldrig följa med mig hem, för du ville fira din bästa väns 18 års dag, vilket jag accepterade och förstod.

Vid 7 på morgonen därefter vaknar, och du har fortfarande inte kommit hem. Jag blev direkt lite orolig, men misstänkte aldrig det jag egentligen borde ha gjort. Jag ringde dig säkert 15 gånger, utan svar. Jag tänkte att du säkert följt med din kompis hem och somnat där. Jag ringde honom men han hade ingen aning om var du var. Jag vet inte om det bara var en vit lögn för att skydda sin bästa vän, för vem hade inte gjort det? Både jag och din mamma ringde dig i flera timmar och försökte få tag på dig, utan att lyckas.
Plötsligt ringer du upp och mitt hjärta stannar till. Du säger att du råkade somna hemma hos din kusin efter du följt med honom hem för att titta lite på tv. Allt lät väldigt konstigt men jag sa bara okej. När du väl kommer hem någon timme senare verkade allt så normalt. Precis som ingenting egentligen hade hänt. Du låg där intill mig, vi skrattade och tittade på film hela kvällen. Allt kändes bra.

När du egentligen bara några timmar innan hade haft sex med en annan tjej..

Oförståeligt.
Att man kan såra någon man spenderat så lång tid tillsammans med, och sen ha mage till att inte ens stå för sitt misstag. Berätta det och sen bevisa att man ångrar det.
Men nu blev allt som det blev. Och kanske var det bäst så.

jag trodde alltid att vi var menta för varandra, men du bevisade motsatsen.

0 Kommentarer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • FRÅGOR? MEJLA MIG!

    RSS 2.0